Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χριστούγεννα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χριστούγεννα. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

Η Δίαιτα της Δευτέρας!

Τα Χριστούγεννα έφτασαν και επισήμως στο τέλος τους! Φάγαμε και ήπιαμε χωρίς μέτρο αλλά και χωρίς τύψεις με τη δικαιολογία ότι όταν τελειώσουν οι γιορτές θα κάνουμε δίαιτα. "Από Δευτέρα δίαιτα" δηλώσαμε οι περισσότεροι και να που ήρθε η ώρα...

Η "δίαιτα της Δευτέρας" είναι ίσως το πιο δημοφιλές αλλά και το πιο αναποτελεσματικό πρόγραμμα απώλειας βάρους που υπάρχει. Αρκεί να αναλογιστούμε πόσες φορές την έχουμε ξεκινήσει...

Το βασικό της πλεονέκτημα είναι η θέληση και η θετική διάθεση που έχει κάποιος όταν την αρχίζει! Το πρωινό της εν λόγω Δευτέρας περιλαμβάνει πάντα κάτι ελαφρύ και υγιεινό που έχουμε φροντίσει να προμηθευτούμε από τις προηγούμενες μέρες. Κάπως έτσι κυλάει ολόκληρη η μέρα, με φρούτα ή τοστ στη δουλειά, καθόλου ζάχαρη στον καφέ, για μεσημεριανό κάποιο άλιπο κομμάτι κρέας ή ψάρι ψημένο με ελάχιστο λάδι και συνοδευμένο με πράσινη σαλάτα (μαρούλι κατά προτίμηση γιατί οι άλλες "παχαίνουν"), μια ώρα διάδρομο το απόγευμα, και ίσως κάποιο γιαουρτάκι με φρούτα για βραδινό.

Το μειονέκτημα της όμως είναι ότι μετά τη Δευτέρα έρχεται η Τρίτη! Η ζωή δηλαδή συνεχίζει να κυλάει όπως και πριν. Στο σπίτι τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας δεν έχουν αλλάξει διατροφικές συνήθειες, στη δουλειά οι συνάδελφοι συνεχίζουν να προσφέρουν γευστικούς "πειρασμούς", το γυμναστήριο παραμένει το ίδιο κουραστικό, το ζαχαροπλαστείο της γειτονιάς φτιάχνει ακόμη λαχταριστές πάστες και σιροπιαστά και οι φίλοι μας (μα δε ντρέπονται;) κανονίζουν κι άλλη έξοδο σε κάποιο ταβερνάκι... Αλλά όλα αυτά δεν έχουν χώρο στη "δίαιτα της Δευτέρας" και τότε απογοητευόμαστε, την παρατάμε και συνεχίζουμε τις γνωστές μας "παχυντικές" συνήθειες μέχρι την επόμενη Δευτέρα!

Σίγουρα πρόκειται για μια γνώριμη ιστορία. Δεν θα ήταν λοιπόν καλύτερα αυτή τη Δευτέρα να ξεκινήσουμε κάπως διαφορετικά; Ας ξεχάσουμε την καθιερωμένη δίαιτα με τα ψητά, τη σαλάτα και το πολύ νερό γιατί είναι σίγουρο ότι θα αποτύχουμε.

  • Θέστε ρεαλιστικούς στόχους
  • Φτιάξτε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού που να ικανοποιεί όλη την οικογένεια.
  • Μην μένετε νηστικοί και μην αφήνετε απωθημένα (καλύτερα να φάτε μια πάστα σήμερα, παρά όλη την τούρτα αύριο).
  • Μην ακυρώσετε τη βραδινή σας έξοδο απλώς καταναλώστε κάτι ελαφρύ το μεσημέρι.
  • Μην ξεκινήσετε "δίαιτα από Δευτέρα" απλώς ανεβείτε από τις σκάλες αντί να πάρετε το ασανσέρ.

Καλή εβδομάδα!





Συνέχεια

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Απώλεια Βάρους: Βήμα 1ο

Η αρχή του έτους για πολλούς σηματοδοτεί μια εσωτερική ενδοσκόπηση και μια τάση να αλλάξουμε διάφορα αρνητικά του χαρακτήρα μας ή της καθημερινότητας μας. Η αλλαγή του σωματικού βάρους είναι από τα πρώτα που γράφουμε στη λίστα. Μόλις θα περάσει ο απόηχος των γιορτών πολλοί θα σπεύσουν να ξεκινήσουν κάποια δίαιτα ή/και γυμναστική. Αν και η προσπάθεια ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς, κάτι στην πορεία στραβώνει και το τέλος του χρόνου μας ξαναβρίσκει με τα ίδια ή και με περισσότερα κιλά. Τι είναι άραγε αυτό που κάνουμε λάθος;

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι στοχεύουμε στη μείωση βάρους. Ωστόσο, τα κιλά δεν είναι παρά το σύμπτωμα. Η αιτία του προβλήματος είναι πιο βαθειά και ίσως διαφορετική για τον καθένα, γι' αυτό και θα πρέπει να ψάξουμε λίγο καλύτερα. Τι είναι αυτό που μας παχαίνει ή τι είναι αυτό που μας εμποδίζει να αδυνατίσουμε; Είναι οι μεγάλες μερίδες; είναι μήπως το τσιμπολόγημα; μήπως οι κρίσεις υπερκατανάλωσης φαγητού όταν δεν είμαστε καλά ψυχολογικά; είναι κάποια φαρμακευτική αγωγή; Ή μήπως έχει να κάνει με την απουσία άσκησης από την καθημερινότητα μας;

Ένας καλός τρόπος να καταλάβουμε τι θα πρέπει να αλλάξει στη διατροφή μας είναι να κρατήσουμε για μια εβδομάδα ένα ημερολόγιο όπου θα γράφουμε καθημερινά τι τρώμε και τι πίνουμε. Όσο περισσότερες είναι οι πληροφορίες που αναγράφουμε τόσο καλύτερα θα κατανοήσουμε τη διατροφική μας συμπεριφορά. Για παράδειγμα, εκτός από τα τρόφιμα, καλό θα ήταν να αναφέρουμε την ποσότητα του τροφίμου, την ώρα και τον τόπο που αυτό καταναλώθηκε. Αν θέλουμε να πάμε ακόμα παραπέρα, τότε η αιτία που καταναλώθηκε το εκάστοτε τρόφιμο είναι πολύ σημαντική πληροφορία. Φάγαμε γιατί πεινούσαμε, γιατί μας κέρασαν και δεν μπορούσαμε να πούμε όχι, γιατί ήμασταν στενοχωρημένοι, γιατί περάσαμε από το φούρνο και δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε στη μυρωδιά; Με αυτό τον τρόπο θα βρούμε την πηγή του προβλήματος και θα αναζητήσουμε στοχευμένα πλέον τη λύση του.

Εκτός όμως από τα τρόφιμα, στο ημερολόγιο αξίζει να αναγράψουμε και τη φυσική δραστηριότητα που έχουμε κάνει μέσα στην ημέρα. Περπάτημα, ποδήλατο, γυμναστήριο, χορό, οικιακά, κηπουρική και ό,τι άλλο περιλαμβάνει η καθημερινότητα μας, από την πιο απλή φυσική δραστηριότητα ως την πιο έντονη οργανωμένη άσκηση. Η αλήθεια είναι ότι πολλοί από εμάς υπερεκτιμούμε την άσκηση που κάνουμε και με δικαιολογία 30 λεπτών περπάτημα θεωρούμε ότι μπορούμε να φάμε ό,τι θέλουμε χωρίς να παχύνουμε. Κάτι τέτοιο όμως δυστυχώς δεν ισχύει και θα το συνειδητοποιήσουμε εύκολα τηρώντας το ημερολόγιο για 7 ημέρες.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Αν και η καταγραφή των τροφών και της άσκησης για μια εβδομάδα μπορεί να φανεί λίγο κουραστική, ωστόσο οι πληροφορίες που θα μας δώσει είναι το πρώτο βήμα για ένα πιο αδύνατο σώμα.

Καλή αρχή!!!




Συνέχεια

Γιορτές τέλος! Και με τα κιλά που πήραμε τι γίνεται;

Οι γιορτές φτάνουν στο τέλος τους. Αυτές τις ημέρες οι περισσότεροι τις περάσαμε με μια τάση προς την υπερβολή. Λίγο το πνεύμα των Χριστουγέννων, λίγο η καλή παρέα μας έκαναν να ξεχάσουμε τα προβλήματα της καθημερινότητας και να απολαύσουμε ό,τι θεωρείται απαγορευμένο τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου. Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, πολύ φαγητό και ακόμη περισσότερο αλκοόλ ήταν οι πρωταγωνιστές της περιόδου. 

Τι γίνεται όμως την επόμενη μέρα;
 
Έρευνες δείχνουν ότι μέσα στις γιορτές καταναλώνουμε διπλάσιες ή και τριπλάσιες θερμίδες σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο. Αποτέλεσμα είναι να καταλήγουμε με 2-3 παραπανίσια κιλά που καλό θα είναι να χαθούν άμεσα πριν προλάβουν να "εγκατασταθούν" μόνιμα στο σώμα μας.

Αλλά προσέξτε:
  1. Μην αγχωθείτε!
  2. Μην στερηθείτε!
  3. Μην εξαντληθείτε!
Πολλοί είναι εκείνοι που μόλις ανέβουν στη ζυγαριά και δουν τα παραπάνω κιλά αγχώνονται και νιώθουν ενοχές. Λες και δεν ήταν αναμενόμενο! Το να ξεκινήσουμε όμως μια πολύ στερητική δίαιτα που θα περιλαμβάνει μόνο φρούτα και λαχανικά θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο κάνουμε "αποτοξίνωση", δεν θα έχει παρά μόνο αρνητικά αποτελέσματα τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχολογική μας κατάσταση. Ούτε βέβαια χρειάζεται να τρέξουμε στα γυμναστήρια κάνοντας εξαντλητική άσκηση για ώρες νομίζοντας ότι όσο περισσότερο ιδρώτα χύσουμε τόσο περισσότερο λίπος θα κάψουμε. Ίσως να φαίνεται, αλλά πρακτικά δεν πρόκειται για δραστικές λύσεις γιατί έχουν μικρή διάρκεια και οι επιδράσεις τους είναι βραχυχρόνιες.

Ας πάρουμε την απόφαση να ξεκινήσουμε κάτι που να έχει διάρκεια. Να βρούμε τις ισορροπίες μας στη διατροφή χωρίς στερήσεις αλλά με ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες (ακόμα και γλυκά!) αλλά μέσα σε λογικά πλαίσια. Να αφιερώσουμε χρόνο και ενέργεια σε μια μορφή άσκησης που θα μας αρέσει και θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε όλο το έτος κι όχι μόνο ένα μήνα. Δεν είναι οι "δραστικές" αλλαγές, αλλά οι μικρές που όταν γίνουν συνήθειες φέρνουν μεγάλα αποτελέσματα.

Αρχή του έτους! Ας αδράξουμε την ευκαιρία για ουσιαστική αλλαγή!

Καλή χρονιά!!!

Συνέχεια